انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

بسم الله الرحمن الرحیم
«لَهُمُ البُشری فِی الحَیوٰةِ الدُنیا و فی الاخره، لا تبدیلَ لِکلماتِ الله ، ذالک هُوَ الفُوْزُ العَظیم» (یونس 64) آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت). سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است فیروزی بزرگ.
=========================
باَللّهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَــقْــبَلَ الْفَرْقَدانِ وَ بَلِّغْ روحَهُ وَاَرْواحَ اَهْلِبَــیْـتِهِ مِنَّا التَّحِیَّةَ وَالسَّلامِ.
بار خدایا بر آقای ما حضرت محّمد و آلش درود فرست به عدد اختلاف رنگها و به عدد سپیده صبحها و زردی غروبهایی که آمده و خواهد آمد و به عدد تکرار شب و روز و به تعداد ستاره هایی که طلوع می کنند و به محضر روح پیامبر اکرم و ارواح طیبّه اهل بیت او از طرف ما درود و سلام برسان.
========================
ارادتمند و ملتمس دعا : غلام غلامان اهلبیت
محمد حسین صادقی - مدیر انتشارات هدهد
شماره مجوز از وزارت ارشاد : ۹۹۹
مذهبی، آموزشی، هنر و ادبیات
09176112253
*************
هدهد ، پیام آور عشق و فرزانگی
مشاوره ، ویرایش و چاپ کتاب
افست - دیجیتال
**************
Mohammad Hossein Sadeghi
Manager of Hodhod Publication
Hodhodzar@gmail.com
00989176112253

بزرگترین پروژه تاریخ پژوهی زرقان

جمعه, ۲۲ دی ۱۴۰۲، ۰۴:۲۸ ب.ظ

از آنجا که آرامستان سید نسیمی یکی از قدیمی ترین آرامستانهای استان محسوب می شود و بخاطر وجود مزار منتسب به عارف و شاعر شهید سید عمادالدین نسیمی دارای اهمیت ویژه ای است و با شماره های 20912 و 16140 به ثبت آثار ملی کشور رسیده است، همچنین با عنایت به اینکه بسیاری از سنگهای قدیمی این آرامستان در اثر سیل و عوامل دیگر دچار سائیدگی، شکستگی و جابجائی شده و تعداد زیادی از سنگها در پروژه دیوار کشی نیم قرن پیش شکسته شده و در دیواره جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است و سنگهای باقیمانده نیز در معرض خطر فرسایش و شکستگی و حمل و نقل قرار دارند، لازم است به منظور حفظ و حراست از این میراث فرهنگی اقدام به ثبت تمام سنگ نوشته های موجود در این آرامستان شود و از طریق عکسبرداری، فیلمبرداری، بازنویسی نوشته های روی تمام کتیبه ها (سنگهای قبور ، گد گذاری کلاسه بندی و آرشیو کردن آنها و انتشار اطلاعات موجود در قالب کتاب، لوح فشرده (قابل جستجو و پژوهش) و همچنین ایجاد سایت اینترنتی در اختیار همشهریان و علاقمندان جهان قرار  گیرد.

اجرای این طرح علاوه بر اینکه از لحاظ تاریخی و حفظ میراث فرهنگی بسیار با اهمیت است و یکی از کارهای ماندگار در حوزه زرقان شناسی به حساب می آید، نقش مهمی نیز در کشف روابط فامیلی شهروندان و ارتباطات خانوادگی آنها دارد.

ضمناً از آنجا که باید آرامستانهای زرقان، قطعه بندی و پلاک گذاری شوند، اجرای این پروژه میتواند نشانی دقیق هر قبر و اطلاعات روی سنگ آن را مشخص و معین سازد تا مردم برای پیدا کردن یک مزار دچار سردر گمی نشوند و از طریق اینترنت و لوح فشرده و دفتر اطلاع آرامستان به راحتی مزار مورد نظر خود را پیدا کنند.

لذا با توجه به تعداد زیاد قبرها و حجم تقریباً چهار هکتاری آرامستان نسیمی و دشواری قرائت و بازنویسی متون بسیاری از سنگها و همچنین به منظور کاهش زمان اجرای پروژه نیاز به مشارکت عمومی و همکاری کلیه علاقمندان با سازمان سازمان آرامستانهای زرقان می باشد و از آنجا که هر خانواده اطلاعات کاملی از متوفیات خود و روابط فامیلی آنها دارد (و قطعاً دارای اطلاعاتی هستند که روی سنگها حک نشده یا از بین رفته)  لذا باید تمام خانواده های شریف و فهیم زرقانی حداقل یک نفر را برای خواندن سنگهای مربوط به حدگاه خانواده خود به سازمان آرامستانهای زرقان معرفی نمایند تا در یک تقسیم بندی کاری و جلوگیری از کارهای موازی در کوتاهترین زمان ممکن کلیه اطلاعات روی سنگها بازنویسی شوند. در ضمن شهرداری باید به تمام همکاران افتخاری این پروژه هدایائی تقدیم کند و نام آنها در کتاب و لوح فشرده و سایت درج نماید.

فضای باقیمانده آرامستان نسیمی نیز باید طوری مدیریت شود که جوابگوی نیازهای خانواده های دارای جدگاه و مزار در این آرامستان باشد. معمولاً از شهرهای همجوار هم هر روزه تقاضای دفن در این آرامستان می شود که هیئت مدیره آرامستان و شهرداری و شورا با جدیت از اینکار ممانعت می کنند.

یکی از تمهیداتی که سازمان آرامستانهای نسیمی در سالهای گذشته برای حل مشکل فضای دفن انجام داده دو طبقه کردن قبرهای جدید است که با استقبال همشهریان گرامی روبرو شده است. نکته دیگر قطعه بندی کردن آرامستانها این است که اسم اموات و نشانی قبرها مشخص  میگردد و سیستم اطلاع رسانی آن به روز  و کامپیوتری می شود. طرح بازسازی و بهینه سازی بقعه سید نسیمی و دو گلزار مطهر شهدای زرقان نیز باید جزو برنامه های شهرداری و سازمان آرامستانهای زرقان باشد، وضعیتی که فعلاً بقعه متبرک سید نسیمی دارد شایسته زرقان و مسئولین محترم نیست.  مراحل مطالعاتی و طراحی و اجرای مجدد ساختمان باید هرچه زودتر انجام شود تا وضع بقعه از این که هست خرابتر نشود. در این رابطه هم لازم است شهرداری زرقان در یک فراخوان کشوری از تمام صباحنظران، طراحان و معمارانی علاقمند دعوت کند تا نظرات و طرح ها و پیشنهادات خود را  خود را حداکثر تا تاریخ معین به دفتر شورا یا شهرداری ارسال یا تحویل دهند.  بدیهی است از تمام شرکت کنندگان و همکاران به نحو شایسته باید تقدیر به عمل آید.

عزیزان علاقمند می توانند کتاب عَنقای لاهوت، درباره ارتباط زرقان و سید نسیمی را از اینجا بصورت صلواتی دانلود و مطالعه فرمایند. 160 صفحه در قطع وزیری، مصور، نشر هدهد، چاپ اول، تابستان 1397  آثار دیگر هدهد

والسلام – ارادتمند : محمد حسین صادقی – مدیر انتشارات هدهد، بازنویس: آذر 1402

۰۲/۱۰/۲۲
انتشارات هدهد - Hodhod publication

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.