انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

بسم الله الرحمن الرحیم
«لَهُمُ البُشری فِی الحَیوٰةِ الدُنیا و فی الاخره، لا تبدیلَ لِکلماتِ الله ، ذالک هُوَ الفُوْزُ العَظیم» (یونس 64) آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت). سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است فیروزی بزرگ.
=========================
باَللّهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَــقْــبَلَ الْفَرْقَدانِ وَ بَلِّغْ روحَهُ وَاَرْواحَ اَهْلِبَــیْـتِهِ مِنَّا التَّحِیَّةَ وَالسَّلامِ.
بار خدایا بر آقای ما حضرت محّمد و آلش درود فرست به عدد اختلاف رنگها و به عدد سپیده صبحها و زردی غروبهایی که آمده و خواهد آمد و به عدد تکرار شب و روز و به تعداد ستاره هایی که طلوع می کنند و به محضر روح پیامبر اکرم و ارواح طیبّه اهل بیت او از طرف ما درود و سلام برسان.
========================
ارادتمند و ملتمس دعا : غلام غلامان اهلبیت
محمد حسین صادقی - مدیر انتشارات هدهد
شماره مجوز از وزارت ارشاد : ۹۹۹
مذهبی، آموزشی، هنر و ادبیات
09176112253
*************
هدهد ، پیام آور عشق و فرزانگی
مشاوره ، ویرایش و چاپ کتاب
افست - دیجیتال
**************
Mohammad Hossein Sadeghi
Manager of Hodhod Publication
Hodhodzar@gmail.com
00989176112253

۲۰ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

۲۹ آذر ۰۲ ، ۱۳:۵۹
انتشارات هدهد - Hodhod publication

بسم رب الشهداء والصدیقین

به جنگ خیل دشمن رفته بودی
برای دین و میهن رفته بودی
به خون خفتی در آغوش خداوند
که بهر بر نگشتن رفته بودی

دعا کردی که چون زهرا مزارت
نهان باشد به اذن کردگارت
شدی حاجتروا، اما بمیرم
برای مادر چشم انتظارت

دعا کردی تماشائی نگردی
به جز دنبال زیبائی نگردی
شب حمله پلاکت را فکندی
که در دنیا شناسائی نگردی

تو بودی شیر روز و زاهد شب
همیشه جانفدای حق و مکتب
دفاع از میهن و ناموس و مردم
تو را بودست عشق و دین و مذهب

دعا کردی شود مفقود جسمت
و حتی اعتبار و یاد و اسمت
فنای سرخ تو در حضرت دوست
بُود زیباترین پاداش و قسمت

نشانی از مزار و پیکرت نیست
و سر بند و پلاک و سنگرت نیست
چنان خالص شدی در آتش عشق
که نامی از تو غیر دلبرت نیست

جَنان غرق کویر بایر توست
مَلَک مبهوت عشق نادر توست
چه خوش خلوت نمودی با خداوند
که کل آفرینش زائر توست

شب حمله، چو در خط، جا گرفتی
فقط سربند یا زهرا گرفتی
به دور انداختی نام و نشان را
و در عرش خدا مأوا گرفتی

 

چه رازی در بقیع دل نهفتی
که بی نام و نشان در عرش خفتی
ولی با سجده در خون مثل مولا
یقین «فُزتُ و ربِ الکعبه» گفتی


دعا کردی فقط مفقود باشی
فنا در حضرت معبود باشی
خدا می خواست اما مثل زهرا
شهید و شاهد و مشهود باشی

نثار ارواح مطهر شهدا و خانواده و والدینشان صلوات. والسلام. ارادتمند و ملتمس دعا: محمد حسین صادقی، مدیر انتشارات هدهد

۲۹ آذر ۰۲ ، ۰۸:۴۹
انتشارات هدهد - Hodhod publication
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عوامل حادثه راسک در ایران باید به دست عدالت سپرده شوند». سخنگوی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد «استفان دوژاریک» با بیان این مطلب حادثه تروریستی بامداد جمعه در راسک در استان سیستان بلوچستان را قویا محکوم کرد.

دوژاریک در پاسخ به سوالی درباره این حادثه که بامداد روز جمعه اتفاق افتاد گفت که «ضرورت ایجاب میکند که عوامل این حادثه به دست عدالت سپرده شوند».

سخنگوی گوترش همچنین تاکید کرد که سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، این مصیب را به دولت و ملت ایران تسلیت می‌گوید و برای مجروحان این حادثه آرزوی بهبودی و سلامتی می‌کند.

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور شامگاه گذشته در ارتباط با حمله تروریستی به مقر انتظامی شهرستان راسک، گفت: ساعت 2 بامداد جمعه براساس بر آورده‌های اولیه نزدیک به 10 تن از تروریست‌ها به یکی از مقرهای انتظامی در شهرستان راسک حمله و برای جلوگیری از رسیدن نیروهای کمکی، در مسیر نیروهای اعزامی اجرای کمین می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی موفق می‌شوند در این کمین با شجاعت، شهامت، شهادت‌طلبی و مقاومت با عبور از کمین و تقدیم 2 شهید، خود را به مقر برسانند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، تصریح کرد: براساس تبادل آتش سنگین شدید و برتری نیروهای خودی، تروریست‌ها مجبور به فرار می‌شوند؛ در این نبرد تن به تن 11 تن از نیروهای فراجا به شهادت می‌رسند و شش تن نیز مجروح می‌شوند.
۲۵ آذر ۰۲ ، ۲۳:۴۸
انتشارات هدهد - Hodhod publication
هوالجمیل / شهرآورد شماره ۱۰۲ تهران، پنجشنبه 23 آذر 1402  با نتیجه یک بر یک به سود سپاهان تمام شد و این مدعی قهرمانی دو امتیاز دیگر به صدر جدول نزدیک شد تا عملا کسر امتیازات را جبران کرده باشد. جدول در ادامه مطلب
۲۳ آذر ۰۲ ، ۲۳:۱۷
انتشارات هدهد - Hodhod publication
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از 17 هزار و 400 نفر فراتر رفته و ارتش اسرائیل اجازه انتقال مجروحان به بیمارستان‌‌ها را نمی‌دهد.
شمار شهدای فلسطینی به 17487 نفر افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت غزه، شامگاه امروز (جمعه)، خبر داد شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه به ۱۷ هزار و ۴۸۷ شهید افزایش یافته و بیش از ۴۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت وزارت بهداشت غزه در این باره گفت ۳۱۳ شهید و ۵۵۸ مجروح طی چند ساعت گذشته به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند و همچنان تعداد شهدایی که زیر آوار و در خیابان‌ها روی زمین هستند، بسیار بالاست.

او در عین حال اشاره کرد ۷۰ درصد شهدای فلسطینی، زن و کودک هستند و ارتش اسرائیل مدارس و محله‌‌های مسکونی را مودر حمله قرار می‌دهد و به صورت گروهی اعضای خانواده‌های فلسطینی را به شهادت می‌رساند.

اشرف القدره در ادامه اظهار داشت: «اشغالگران از ورود آمبولانس‌ها به مناطقی که نیروهای نظامیشان در آنجا حضور دارند، ممانعت به عمل می‌آورند و اجازه نمی‌دهند نیروهای امدادی، مجروحان را به بیمارستان‌ها منتقل کنند و زخمی‌شدگان تا لحظه مرگ از شدت خونریزی می‌میرند».

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد ارتش اسرائیل ۳۶ نفر از نیروهای کادر درمان غزه از جمله مدیر مجتمع پزشکی «الشفاء» را بازداشت کرده‌‌‌اند و آن‌ها هم‌اکنون در شرایطی سخت و غیرانسانی به سر می‌برند.

رژیم صهیونیستی از هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهر ماه) حملات شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کرده و تمام محله‌های این منطقه را تحت محاصره کامل خود درآورده است.

ارتش اسرائیل، طبق اعلام منابع رسمی فلسطین و سازمان ملل، بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی غزه را ویران کرده و تنها اجازه ورود محدود کمک‌های انسانی به این منطقه را داده است.

تعداد شهدای غزه به 15207 نفر رسید

این وزارتخانه با رد ادعای رژیم اسرائیل، تأکید کرد که هیچ منطقه و نقطه امنی در غزه برای غیرنظامیان وجود ندارد و جنایات و اقدامات اشغالگران علیه غیرنظامیان ادعای آن‌ها را به خوبی رد می‌کند.

در این میان خبرنگار شبکه «الجزیره» گزارش داد بیش از ۱۰۰ فلسطینی در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. منابع فلسطین می‌گویند آوارگان فلسطینی در این سازه پناه گرفته بودند و ارتش اسرائیل در این حمله از بمب‌های ممنوعه استفاده کرده است.

۱۷ آذر ۰۲ ، ۲۲:۵۴
انتشارات هدهد - Hodhod publication

هوالجمیل

سوغات بهشت

تقدیم به دوست قدیمی، هنرمند، ادیب و منتقد گرامی: محسن محمدی

این پنجره را باز نگه دار عزیزم

یک روزنه پرواز نگه دار عزیزم

آئینه‌ام و تشنۀ دیدار ، خدا را

در جلوه‌گه ناز ، نگه دار عزیزم

اینجاست همان گردنۀ پر خطر عشق

ای عقل ، نده گاز ، نگه دار عزیزم

از هستی من هرچه که خواهی ببر امّا

یک حنجره آواز نگه دار عزیزم

هرچند قفس بسته ، ولی باز برایم

اندیــشۀ اعجاز نگـه دار عزیزم

خوش زخمه به تار دل ما می‌زنی ای یار

در پرده ، همین ساز نگه دار عزیزم

پایان نده بر لذت و دائم دل ما را

در لذت آغاز نگه دار عزیزم

جان من و تو، این دل هجران زده‌ام را

تا حشر غزل‌ساز نگه دار عزیزم

اسرار دلم از قفس سینه برون ریخت

افشا مکن و راز نگه دار عزیزم

سوغات بهشت است غم دوزخی ما

این هدیۀ ممتاز نگه دار عزیزم

جبریل به ما گفت: کجا؟ کودک دل گفت:

دروازۀ شیراز نگه دار عزیزم

اینجا پدرم از غم فردوس در آمد!

در گلشن این راز نگه دار عزیزم

والسلام

به نقل از کتاب کوثریه، از سروده های دوران مهاجرت به قم

ارادتمند قدیمی و ملتمس دعا

محمد حسین صادقی

دانلود صلواتی کتاب کوثریه

۱۶ آذر ۰۲ ، ۱۹:۰۵
انتشارات هدهد - Hodhod publication
به گزارش ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی و درجمع خبرنگاران در خصوص صدور حکم رئیس‌جمهوری برای ایجاد مرکز ملی هوش مصنوعی، گفت: کشور برنامه جدی در حوزه هوش مصنوعی دارد که با تدبیر و حمایت رئیس‌جمهوری این برنامه در حال پیگیری است.
۱۴ آذر ۰۲ ، ۰۰:۱۶
انتشارات هدهد - Hodhod publication
۱۲ آذر ۰۲ ، ۱۴:۰۵
انتشارات هدهد - Hodhod publication
۱۱ آذر ۰۲ ، ۱۲:۵۶
انتشارات هدهد - Hodhod publication
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با وجود تداوم تلاش‌ها و مذاکرات از سوی میانجی‌های قطری و مصری برای تمدید مجدد آتش‌بس موقت در غزه این تلاش‌ها به جایی نرسید و آتش بس در غزه تمدید نشد. رژیم صهیونیستی که در طول مدت آتش بس بارها آن را نقض کرده بود از این فرصت استفاده کرد و بلافاصله گروه مقاومت فلسطین را به نقض آتش بس متهم و حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای به نوار غزه را از سرگرفت. این در حالی است که هفتمین دور از تبادل اسرا بین حماس و رژیم اسرائیل انجام شد و اسرای طرفین تحویل صلیب سرخ شدند. از سوی دیگر گروه‌های مقاومت در عراق و یمن بامداد امروز جمعه به رژیم اسرائیل هشدار دادند چنانچه حملات و جنگ علیه غزه را از صبح امروز جمعه از سر بگیرد، آن‌ها نیز فی الفور عملیات خود علیه صهیونیست‌ها و حامیان آنها را از سر خواهند گرفت.
۱۰ آذر ۰۲ ، ۱۱:۲۳
انتشارات هدهد - Hodhod publication