انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

بسم الله الرحمن الرحیم
«لَهُمُ البُشری فِی الحَیوٰةِ الدُنیا و فی الاخره، لا تبدیلَ لِکلماتِ الله ، ذالک هُوَ الفُوْزُ العَظیم» (یونس 64) آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت). سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است فیروزی بزرگ.
=========================
باَللّهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَــقْــبَلَ الْفَرْقَدانِ وَ بَلِّغْ روحَهُ وَاَرْواحَ اَهْلِبَــیْـتِهِ مِنَّا التَّحِیَّةَ وَالسَّلامِ.
بار خدایا بر آقای ما حضرت محّمد و آلش درود فرست به عدد اختلاف رنگها و به عدد سپیده صبحها و زردی غروبهایی که آمده و خواهد آمد و به عدد تکرار شب و روز و به تعداد ستاره هایی که طلوع می کنند و به محضر روح پیامبر اکرم و ارواح طیبّه اهل بیت او از طرف ما درود و سلام برسان.
========================
ارادتمند و ملتمس دعا : غلام غلامان اهلبیت
محمد حسین صادقی - مدیر انتشارات هدهد
شماره مجوز از وزارت ارشاد : ۹۹۹
مذهبی، آموزشی، هنر و ادبیات
09176112253
*************
هدهد ، پیام آور عشق و فرزانگی
مشاوره ، ویرایش و چاپ کتاب
افست - دیجیتال
**************
Mohammad Hossein Sadeghi
Manager of Hodhod Publication
Hodhodzar@gmail.com
00989176112253

هوالجمیل

یادی از مرحومین قدسی ها ،حافظان و کاتبان قرآن

مرحومین: آخوند ملا زین‌العابدین قدسی زرقانی و فرزندش آخوند ملاابوالقاسم قدسی زرقانی.

زرقان زادگاه و خاستگاه علما و روحانیون بزرگی بوده است که از زندگی اکثر آن بزرگواران اطلاع دقیقی در دست نیست و اطلاعات مربوط به آنها فقط در سینه نوادگان آنها یا کهنسالان این دیار ثبت و ضبط است.

  1. مرحوم ملا زین‌العابدین قدسی زرقانی فرزند مرحوم رئیس باقر، تقریباً 200 سال پیش در زرقان پا به عرصه وجود گذاشت و پس از طی کردن دوران کودکی راه تحصیل و تعلیم و تربیت را در پیش گرفت و با نفس زکیه‌ای که داشت به مقامات عالی نائل آمد و به ارشاد مردم و تربیت طلاب پرداخت. نامبرده که از حافظان و قاریان برجسته قرآن بوده به کتابت قرآن و ادعیه، در زمانی که هنوز کتاب شریف مفاتیح‌الجنان تدوین نشده بود همت گماشت و آثاری که هم اینک از او موجود است، یک جلد نفیس کلام اله مجید (مربوط به رجب 1273) و دعای صباح با معنی نثر و نظم و کتاب در خواص بعضی سور و آیات قرآن مجید می‌باشد.

این عالم ربانی در شوال 1313 به ملکوت اعلی پیوست و محل دفن او در آرامستان سیدعمادالدین نسیمی می‌باشد.

  1. مرحوم آخوند ملاابوالقاسم قدسی زرقانی فرزند مرحوم آخوند ملا زین‌العابدین قدسی، در زرقان متولد شد و در محضر پدر بزرگوار خود و علمای زرقان و شیراز به تحصیل و تزکیه نفس پرداخت و از سرآمدان روزگار خود شد.

از ایشان 8 جلد نفیس کلام اله مجید به جای مانده است که در اماکن زیر نگاهداری می‌شود:

  1. مسجد جامع عتیق شیراز
  2. مسجد میان (ولیعصر«عج») زرقان بصورت 30 جزء مجزا
  3. مسجد حیدر زرقان
  4. کتابخانه آستان قدس رضوی (مشهد)
  5. یک جلد در اختیار امام جمعه وقت شیراز، هم عصر خود
  6. یک جلد نزد یکی از علمای شیراز
  7. دو جلد در منزل آن مرحوم.

 علاوه بر کتابت قرآن، ادعیه‌های مختلفی را نیز کتابت کرده است که اکنون در منزل افراد مختلف وجود دارد از قبیل:  دعای جوشن، افتتاح، کمیل، دعای ایام هفته و دعای توسل که در سالهای بین 1326 تا 1333 قمری نوشته شده است. این حافظ و کاتب بزرگ قرآن در محرم 1349 به دیدار حق شتافت و در آرامستان سیدعمادالدین نسیمی به خاک سپرده شد. فرزند روحانی ایشان به نام مرحوم شیخ محمد تقی قدسی که از علماء گذشته بود در سال 1375 قمری به جوار رحمت حق پیوست و در آرامستان سید نسیمی دفن شد. روحشان شاد و درجاتشان نزد خداوند تعالی عالی تر باد.

لازم به ذکر است که در سال 1373 که نشریه هدهد را منتشر می کردیم یکبار چند جلد از قرآنهای مذکور را در نمایشگاهی (شبیه به موزه) که از آثار مختلف زرقانی های بر پا شد ارائه کردیم.

با تشکر از همشهری گرامی، جناب آقای حاج مصطفی قدسی – نوه مرحوم شیخ محمد تقی قدسی.

۰۰/۱۱/۰۶
انتشارات هدهد - Hodhod publication

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.