انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

بسم الله الرحمن الرحیم
«لَهُمُ البُشری فِی الحَیوٰةِ الدُنیا و فی الاخره، لا تبدیلَ لِکلماتِ الله ، ذالک هُوَ الفُوْزُ العَظیم» (یونس 64) آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت). سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است فیروزی بزرگ.
=========================
باَللّهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَــقْــبَلَ الْفَرْقَدانِ وَ بَلِّغْ روحَهُ وَاَرْواحَ اَهْلِبَــیْـتِهِ مِنَّا التَّحِیَّةَ وَالسَّلامِ.
بار خدایا بر آقای ما حضرت محّمد و آلش درود فرست به عدد اختلاف رنگها و به عدد سپیده صبحها و زردی غروبهایی که آمده و خواهد آمد و به عدد تکرار شب و روز و به تعداد ستاره هایی که طلوع می کنند و به محضر روح پیامبر اکرم و ارواح طیبّه اهل بیت او از طرف ما درود و سلام برسان.
========================
ارادتمند و ملتمس دعا : غلام غلامان اهلبیت
محمد حسین صادقی - مدیر انتشارات هدهد
شماره مجوز از وزارت ارشاد : ۹۹۹
مذهبی، آموزشی، هنر و ادبیات
09176112253
*************
هدهد ، پیام آور عشق و فرزانگی
مشاوره ، ویرایش و چاپ کتاب
افست - دیجیتال
**************
Mohammad Hossein Sadeghi
Manager of Hodhod Publication
Hodhodzar@gmail.com
00989176112253

گزارش یاهو از حمله یمن به اسرائیل

يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۰۵ ب.ظ

نیاز به ویرایش دارد

https://www.yahoo.com/finance/video/iran-backed-houthi-rebels-attacking-003400870.html
حمله شورشیان حوثی مورد حمایت ایران به اسرائیل از SouthScroll برای بازیابی نمای پیش فرض.
گروه شورشی حوثی تحت حمایت ایران در یمن حملات خود را به اهداف اسرائیل و ایالات متحده در تلافی حملات اسرائیل در غزه تشدید کرده است. شلبی هالیدی، خبرنگار WSJ در مورد ظهور این گروه در یمن و تهدیداتی که در حال حاضر در خاورمیانه ایجاد می کند، گزارش می دهد. عکس: محمد هویس/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

===============

اسرائیل اکنون به پایگاه واقعی حماس حمله می کند
سرهنگ ریچارد کمپ
جمعه، 1 دسامبر 2023، ساعت 8:54 بعد از ظهر به وقت گرینویچ + 3:30·4 دقیقه خواندن
1.3 هزار

مردم در امتداد خیابانی در منطقه خزاع در حومه شهر خان یونس در جنوب نوار غزه قدم می زنند.
مردم در امتداد خیابانی در منطقه خزاع در حومه شهر خان یونس در جنوب نوار غزه قدم می زنند.
پس از پرتاب موشک حماس، آتش بس هفت روزه را شکست، اسرائیل اکنون به نبرد بازگشته است و اهداف تروریست ها را در غزه بمباران کرده و در زمین حمله می کند. تا زمانی که آتش بس بشردوستانه از سر گرفته نشود، ارتش اسرائیل کار ناتمامی در شهر غزه دارد و همچنین به خان یونس در جنوب آن حمله می کند.

این شهر یکی از پایگاه های اصلی حماس است. تروریست ها از توقف در نبرد برای بهبود دفاع خود و آماده سازی مواضع تک تیراندازها، مین ها و تله های انفجاری استفاده خواهند کرد. این احتمال وجود دارد که یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه، همراه با هزاران تروریست در آنجا در شبکه تونل های زیرزمینی پنهان شده باشد. ارتش اسرائیل همچنین معتقد است که بسیاری از 140 گروگان باقی مانده در شهر نگهداری می شوند. در کنار کشتن تروریست ها، نجات آنها بالاترین اولویت خواهد بود.

این احتمالاً نبردی سخت‌تر از نبرد در اطراف شهر غزه خواهد بود، زیرا بسیاری از تروریست‌های حماس، به جای جنگیدن در یک نبرد بازنده در شمال، برای آخرین موضع خود در آنجا عقب نشینی کردند. همچنین به این دلیل که تعداد زیادی از غیرنظامیان برای فرار از جنگ در شمال به سمت جنوب حرکت کردند. ارتش اسرائیل تاکنون هزاران تماس تلفنی و پیامک داشته است و اعلامیه‌هایی را به آنها هشدار داده است که آنها را ترک کنند، حتی نقشه‌های ریزش هوا که مناطق امن‌تری را برای حرکت نشان می‌دهد. با این حال، بسیاری از آنها خارج نخواهند شد، و حماس تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا تا جایی که می تواند بسیاری را مجبور به ماندن به عنوان سپر انسانی کند.

این بزرگترین چالش برای ارتش اسرائیل خواهد بود. واضح است، مثل همیشه، به دلایل اخلاقی و حقوقی، آنها تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان انجام خواهند داد. نه تنها این، بلکه هر چه تلفات غیرنظامی بیشتر باشد، فشار آمریکا برای توقف خصومت ها بیشتر می شود.

ایالات متحده همچنین خواسته های بیشتری را از ارتش اسرائیل انباشته کرده است. بر اساس گزارش های فاش شده از دیدار آنتونی بلینکن با کابینه جنگ اسرائیل در روز پنجشنبه، به او گفته شد که ریشه کن کردن حماس ممکن است ماه ها طول بکشد. پاسخ فوق‌العاده او این بود: "فکر نمی‌کنم شما اعتبار آن را داشته باشید". اظهارات علنی بلینکن همچنین حاکی از آن بود که ساعت برای جنگ اسرائیل در حال حرکت است. این ارتش اسرائیل را در موقعیت Catch-22 قرار می دهد. هر چه عملیات سریعتر باشد، نه تنها احتمال تلفات غیرنظامیان بیشتر، بلکه تلفات نظامی اسرائیل نیز بیشتر می شود.

فشار کاملاً نامعقول برای پایان سریع خصومت‌ها از همان ابتدا حتی بلافاصله پس از 7 اکتبر توسط ایالات متحده اعمال شده است. چند روز پیش، بایدن در توئیتی انحرافی نوشت که ادامه جنگ به معنای دادن آنچه حماس می‌خواهد است، و «ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم». او بلینکن را برای تمدید آتش بس به اسرائیل فرستاد که موفق نشد.

آوردن صلح به غزه ممکن است از نظر سیاسی برای جو بایدن سودمند باشد، زیرا هر دو چشمش به تقویم انتخاباتی است، اما از نظر استراتژیک غیرمسئولانه است. اگر حماس نابود نشود، به تهدید اسرائیل ادامه خواهد داد. آنچه عملاً یک پیروزی برای حماس خواهد بود، ایران و نیروهای نیابتی آن را در منطقه جسورتر خواهد کرد. این امر همچنین جهادگران را در سطح جهانی تشویق می‌کند، همانطور که ظهور داعش الهام‌بخش حملات تروریستی در خاورمیانه، اروپا، ایالات متحده و جاهای دیگر بود.

مشخصاً، بایدن تمام شات های سیاست خارجی را دقیقاً به روشی اشتباه خطاب می کند. به جای فشار آوردن به اسرائیل برای توقف جنگ، او باید تمام قدرت دیپلماتیک ایالات متحده را روی ایران و قطر به کار گیرد تا حماس را مجبور به ترک غزه کند، همانطور که سازمان آزادیبخش فلسطین در سال 1982 مجبور به ترک لبنان شد. می تواند بلافاصله به خونریزی در غزه پایان دهد.

در همین حال، برای کمک به کاهش رنج غیرنظامیان فلسطینی، ایالات متحده باید مصر را تحت فشار قرار دهد تا مرزهای خود را به روی پناهجویان فراری از جنگ باز کند. در هر صورت، مصر یک تعهد قانونی الزام آور برای انجام این کار بر اساس معاهده پناهندگان اتحادیه آفریقا که یکی از کشورهای عضو آن است، دارد. این معاهده از امضاکنندگان آن می‌خواهد که از کنوانسیون بین‌المللی پناهندگان 1951 در حفاظت از غیرنظامیان در معرض تهدید در یک منطقه جنگی فراتر بروند.

سازمان ملل نیز در اجرای تعهدات خود کوتاهی می کند. اسرائیل به سازمان ملل اطلاع داد که به غیرنظامیان توصیه خواهد کرد که از خان یونس آن را ترک کنند

۰۲/۰۹/۱۲
انتشارات هدهد - Hodhod publication

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.