انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

بسم الله الرحمن الرحیم
«لَهُمُ البُشری فِی الحَیوٰةِ الدُنیا و فی الاخره، لا تبدیلَ لِکلماتِ الله ، ذالک هُوَ الفُوْزُ العَظیم» (یونس 64) آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت). سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است فیروزی بزرگ.
=========================
باَللّهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَــقْــبَلَ الْفَرْقَدانِ وَ بَلِّغْ روحَهُ وَاَرْواحَ اَهْلِبَــیْـتِهِ مِنَّا التَّحِیَّةَ وَالسَّلامِ.
بار خدایا بر آقای ما حضرت محّمد و آلش درود فرست به عدد اختلاف رنگها و به عدد سپیده صبحها و زردی غروبهایی که آمده و خواهد آمد و به عدد تکرار شب و روز و به تعداد ستاره هایی که طلوع می کنند و به محضر روح پیامبر اکرم و ارواح طیبّه اهل بیت او از طرف ما درود و سلام برسان.
========================
ارادتمند و ملتمس دعا : غلام غلامان اهلبیت
محمد حسین صادقی - مدیر انتشارات هدهد
شماره مجوز از وزارت ارشاد : ۹۹۹
مذهبی، آموزشی، هنر و ادبیات
09176112253
*************
هدهد ، پیام آور عشق و فرزانگی
مشاوره ، ویرایش و چاپ کتاب
افست - دیجیتال
**************
Mohammad Hossein Sadeghi
Manager of Hodhod Publication
Hodhodzar@gmail.com
00989176112253

دعای تشرف سریع به حج و عمره

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۴۶ ق.ظ

هوالجمیل/ دعای زیر گذاشتم برای عزیزانی که از استطاعت حج رفتن فقط آرزو و عشقش دارند مثل خودم، آرزوش هم استطاعت عشقی میخواهد، هرچند خیلی ها به تفکرات ما می خندند و برای تفریح و خوشگذرانی آدرسهای دیگر می دهند... بگذریم.... فقط آرزومندان بخوانند: خدایا من مستطیعم، مستطیع عشق، نصیبم کن حج همین امسال به نیابت از یک نیکوکار و همچنین نایب الزیارهٔ امام حسن عسکری و تمام اولیا و انبیا و صلحا و شهدا و امواتم به حق امام محمد ابن علی، حضرت جوادالائمه علیهم السلام برحمتک یا ارحم الراحمین.... والسلام، التماس دعا.......بقیهٔ اذکار و ادعیه در ادامه مطلب:

هوالجمیل/ دعای زیر گذاشتم برای عزیزانی که از استطاعت حج رفتن فقط آرزو و عشقش دارند مثل خودم، آرزوش هم استطاعت عشقی میخواهد، هرچند خیلی ها به تفکرات ما می خندند و برای تفریح و خوشگذرانی آدرسهای دیگر می دهند... بگذریم، خدایا من مستطیعم، مستطیع عشق، نصیبم کن حج همین امسال به نیابت ازامام جواد و تمام اولیا و انبیا و صلحا و شهدا و امواتم به حق امام محمد ابن علی، حضرت جوادالائمه علیهم السلام برحمتک یا ارحم الراحمین.... والسلام، التماس دعا.......

بقیهٔ اذکار و ادعیه :
بسم الله الرحمن الرحیم
دعاهای طلب حج به نقل از امام جواد علیه السلام
اَللّهُمَّ ارْزُقْنى الْحَجَّ الَّذى افْتَرَضْتَهُ عَلى مَنِ اسْتِطاعَ اِلَیْهِ سَبیلاً وَاجْعَلْ لى فیهِ هادِیاً وَ اِلَیْهِ دَلیلاً وَ قَرِّبْ لى بُعْدَ الْمَسالِکِ وَ اَعِنّى عَلى تَاْدِیَةِ الْمَناسِکِ وَ حَرِّمْ بِاِحْرامى عَلَى النّارِ جَسَدى وَ زِدْ لِلسَّفَرِ قُوَّتى وَ جَلَدى وَارْزُقْنى رَبِّ الْوُقُوفَ بَیْنَ یَدَیْکَ وَالاِْفاضَةَ اِلَیْکَ وَاَظْفِرْنى بِالنُّجْحِ بِوافِرِ الرِّبْحِ وَاَصْدِرْنى رَبِّ مِنْ مَوْقِفِ الْحَجِّ الاَْکْبَرِ اِلى مُزْدَلَفَةِ الْمَشْعَرِ وَاجْعَلْها زُلْفَةً اِلى رَحْمَتِکَ وَ طَریقاً اِلى جَنَّتِکَ وَقِفْنى مَوْقِفَ الْمَشْعَرِ الْحَرامِ وَ مَقامَ وُقُوفِ الاِْ حْرامِ وَاَهِلَّنى لِتَاْدِیَةِ الْمَناسِکِ،
خدایا حجّى که واجب کردى بر هرکه بتواند به سوى آن راه یابد، نصیب من فرما، و برایم در آن راهنما، و به سوى آن دلیلى قرار ده، و دورى راهها را برایم نزدیک کن، و بر انجام اعمال حجّ یاریام ده، و به احرام بستنم آتش را بر تنم حرام کن، و نیرو و چابکیام را براى سفر زیاد گردان و وقوف در برابرت، و کوچ کردن به سویت را پرورگارا روزیام کن، و با موفقّ شدن به سود کامل پیروزمندم نما، و مرا پروردگارا از جایگاه حجّ اکبر به تقرّب گاه مشعر بازگردان، و آن را مایه نزدیکى به رحمتت، و راهی به سوى بهشتت قرار ده، و مرا در موقف مشعر الحرام، و مقام وقوف احرام متوقف کن، و شایسته گردان مرا برای اداى مناسک،
وَنَحْرِ الْهَدىِ التَّوامِکِ بِدَمٍ یَثُجُّ وَاَوْداجٍ تَمُجُّ وَ اِراقَةِ الدِّماَّءِ الْمَسْفُوحَةِ وَالْهَدایَا الْمَذْبُوحَةِ وَ فَرْىِ اَوْداجِها عَلى ما اَمَرْتَ وَ التَّنَفُّلُ بِها کَما وَسَمْتَ وَاَحْضِرْنىِ اللّهُمَّ صَلوةَ الْعیدِ راجِیاً لِلْوَعْدِ خآئِفاً مِنَ الْوَعیدِ حالِقاً شَعْرَ رَاْسى وَ مُقَصِّراً وَ مُجْتَهِداً فى طاعَتِکَ مُشَمِّراً رامِیاً لِلْجِمارِ بِسَبْعٍ بَعْدَ سَبْعٍ مِنَ الاَْحْجارِ وَاَدْخِلْنىِ اللّهُمَّ عَرْصَةَ بَیْتِکَ وَ عَقْوَتِکَ وَ مَحَلَّ اَمْنِکَ وَ کَعْبَتِکَ وَ مَساکینِکَ وَ سُؤّالِکَ وَ مَحاویجِکَ وَجُدْ عَلَىَّ اللّهُمَّ بِوافِرِ الاَْجْرِ مِنَ الاِْنْکِفاءِ وَالنَّفْرِ وَاخْتِمِ اللّهُمَّ مَناسِکَ حَجّى وَانْقِضآءَ عَجّى بِقَبُولٍ مِنْکَ لى وَ رَاْفَةٍ مِنْکَ بى یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ
و کشتن قربانى فربه، به خونى که میجهد، و رگهایى که خون میفشاند، و ریختن خونهاى ریختنى، و قربانیهای سربریده، و بریدن رگهاى آنان را بر پایه آنچه فرمودى، و انجام بیشتر بر واجب آنها چنان که مقرّر فرمودى.
حاضر کن خدایا مرا به نماز عید، امیدوار به وعده ات، و هراسان از تهدیدت، با تراشیدن موى سرم، و کوتاه کردن ناخنم، کوشا در طاعتت، آماده براى رمى جمرات به هفت سنگریزه، پس از هفت دیگر از همان سنگها، خدایا مرا به فضاى خانه ات و کویات و جایگاه امنت و کعبه ات و خاک نشستگانت و درخواست کنندگانت نیازمندانت وارد کن، و خدایا در بازگشتن و کوچ کردن به مزد کامل به من جود کن، خدایا و مناسک حجّم را، و سپرى شدن، خروشم را، با پذیرش از جانب خود، و رأفتت به من ختم کن، اى مهربان ترین مهربانان.
ختم سوره قدر برای مشرف شدن به حج :
هر کس می خواهد به حج مشرف شود لباس تمیزی بپوشد و ظرف آبی تهیه کرده و سپس 35 مرتبه سوره قدر را بر آن بخواند بعد ازآن آب را بر لباس بپاشد و دو عدد نماز دو رکعتی بخواند سپس بعد از نماز از خداوند طلب حج کند خداوند او را به حج می رساند. ( منهاج العارفین ص 212)
ختم سوره نباء برای رفتن به حج :
امام صادق علیه السلام فرمود هر کس سوره عم یتساء لون را هر روز بخواند و بر آن مداومت نماید ازآن سال خارج نخواهد شد مگر آنکه بیت الحرام را زیارت کند انشاء الله تعالی (مجمع البیان ج 10 ص 237)
بعضی از علماء شرط خواندن آن را بعد از نماز بدون آنکه با کسی صحبت کند دانسته اند. (تحفة الرضویة ص)
ذکر «لَا حَوْلَ‏ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏ » برای تشرف به حج :
امام صادق علیه السلام می فرماید : هر کس لَا حَوْلَ‏ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏ را 1000 مرتبه بگوید خداوند متعال حچ را روزی او می گرداند و چنانچه در همان سال نتواند به جای آورد خداوند متعال اجل او را به تاخیر انداخته تا آنکه مشرف شود . (بحارالانوار ج 93 ص 191)
گردآوری:بخش مذهبی بیتوته

۰۲/۰۳/۲۲
انتشارات هدهد - Hodhod publication

ائمه بقیه

بقیع

مستطیععشق

نایب زیارت

نیابت

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.