انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

بسم الله الرحمن الرحیم
«لَهُمُ البُشری فِی الحَیوٰةِ الدُنیا و فی الاخره، لا تبدیلَ لِکلماتِ الله ، ذالک هُوَ الفُوْزُ العَظیم» (یونس 64) آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت). سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است فیروزی بزرگ.
=========================
باَللّهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَــقْــبَلَ الْفَرْقَدانِ وَ بَلِّغْ روحَهُ وَاَرْواحَ اَهْلِبَــیْـتِهِ مِنَّا التَّحِیَّةَ وَالسَّلامِ.
بار خدایا بر آقای ما حضرت محّمد و آلش درود فرست به عدد اختلاف رنگها و به عدد سپیده صبحها و زردی غروبهایی که آمده و خواهد آمد و به عدد تکرار شب و روز و به تعداد ستاره هایی که طلوع می کنند و به محضر روح پیامبر اکرم و ارواح طیبّه اهل بیت او از طرف ما درود و سلام برسان.
========================
ارادتمند و ملتمس دعا : غلام غلامان اهلبیت
محمد حسین صادقی - مدیر انتشارات هدهد
شماره مجوز از وزارت ارشاد : ۹۹۹
مذهبی، آموزشی، هنر و ادبیات
09176112253
*************
هدهد ، پیام آور عشق و فرزانگی
مشاوره ، ویرایش و چاپ کتاب
افست - دیجیتال
**************
Mohammad Hossein Sadeghi
Manager of Hodhod Publication
Hodhodzar@gmail.com
00989176112253

هوالجمیل

حماسه‌سازها و حماسه‌پردازها

 با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و عرض سلام و ادب خدمت شما مخاطبین عزیز

هدفم ارائه یک پیشنهاد بود: طرح زنده کردن (خاطرات) یک شهید در یک برنامه ریزی یکساله.

اگرچه در این رابطه مطلب زیاد است ولی برای اینکه وقت شریفتان را زیاد نگیرم، پیشنهادم را بصورت خلاصه تقدیم میکنم:

1- انتخاب یک شهید، (شهیدی که درباره او کمتر تحقیق شده یا اصلاً نشده. یکی از شهدای خانوداه، محله، منطقه، شهر، روستا، مدرسه، مسجد، پایگاه، دانشگاه و غیره) و دوست شدن با شهید و استمداد از روح عاشورائی او برای مکتوب کردن حماسه حضورش.

2- تهیه یک تقویم پژوهشی و نگارشی معقول و منطقی درباره تفحص سیره آن شهید. (نیازی نیست از کار و زندگی‌مان بزنیم، فقط کافی است وقتهای مرده زندگی‌مان را شناسائی و مدیریت کنیم و قسمتی از آن اوقات را به احیاء (خاطرات و زندگی) یک شهید اختصاص دهیم. (با اظهار شرمساری و اعتذار از پیشگاه با عظمت شهدا بخاطر تخصیص وقت مُرده‌مان به آن زندگان جاوید و سرخوشان صهبای عند ربهم یُرزقون که جانشان را فدای آسایش و امنیت ما کرده اند)، امید است حداقل بخاطر این کار، کمتر مشمول خُسران و مصادیق سوره شریفه والعصر شویم). اگر شهدا را حقدار می‌دانیم جانمان را هم برایشان بدهیم کم است تا چه رسد به وقت‌های مرده زندگی‌مان.

3- این کار نیاز به امکانات خاصی ندارد، اگر انگیزه و عشق و تعهد باشد همه کارها ردیف خواهد شد و اگر نباشد اصلاً کاری انجام نخواهد شد.

4 - تفحص درباره سیره و روش زندگی اکثریت شهدا هنوز انجام نشده و آنچه انجام شده در حد قطره‌ای از اقیانوس هم نیست لذا اگر هرکدام از عشاق و ارادتمندان شهدا در سراسر کشور همین روش را ادامه دهد هیچ شهیدی بدون زندگینامه‌ی مکتوب نخواهد ماند.

5- یادمان باشد هرچه از زمان شهادت شهدا دورتر می‌شویم منابع خاطرات بیشتری را از دست می‌دهیم، یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم نیز به فراموشی سپردن نام و یاد و حق کسانی است که عزت و اقتدار و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه در خون مطهر آنها دارد و تفحص سیره شهدا یعنی جستجوی اسناد حقانیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کشف هویتهای گمشده و فراموش شده (و یا به فراموشی سپرده شده) و ثبت و ضبط خاطرات و زندگینامه شهدا و استفاده هنرمندانه از آن خاطرات پراکنده برای داستان نویسی، فیلمسازی، مستند سازی، کلیپ سازی، وبلاگ نویسی، سرودسازی، تحقیق، ترجمه و انواع ادبی و هنری دیگر.

6 - حقیر با توجه به تجربیات سالها قلمزنی در این عرصه و تدریس و اجرای این برنامه، تمام مشکلات این مسیر را می‌دانم و می‌توانم در حد خود با مشتاقان تفحص سیره شهدا همکاری کنم، البته ممکن است شما این مسیر را پیشتر و بیشتر از من طی کرده باشید و آثاری را پدید آورده باشید و گروهی را تحت پوشش داشته باشید، در اینصورت استدعا دارم ارشادات و تجربیاتتان را از  حقیر دریغ نفرمائید؛ اما اگر نوقلم هستید و احساس می‌کنید که تجارب حقیر می‌تواند برای شما هم راهگشا باشد با تمام وجود در خدمتتان هستم. علاوه براین، ممکن است شما علاقمندانی را بشناسید که دنبال این هدف می‌گردند در اینصورت نیز خواهشمندم محتوای این نامه را به اطلاعشان برسانید. ضمناً خواهشمندم این نامه را در تابلو مسجد یا محل کار و تحصیل خود نصب کنید و اگر لیستی از ایمیل علاقمندان به تفحص سیره شهدا دارید برایم ارسال فرمائید. علاوه بر این، می توانید سرفصل‌های پژوهشی - نکات کلیدی و کاربردی در تفحص – شیوه های پژوهش و نگارش و نمونه هائی از تفحص را در وبلاگم با آدرس زیر مطالعه فرمائید. از اینکه بزرگوارانه، وقت با ارزشتان را صرف خواندن این نامه کردید صمیمانه سپاسگزارم و مشتاقانه منتظر پاسخ سریع و نظر شریفتان هستم.

والسلام - ملتمس دعا : صادقی - خادم الشهداء

سایت امام زادگان عشق / جستجوی شهدا

   hodhodzar@gmail.com 09176112253

۰۲/۰۱/۲۷
انتشارات هدهد - Hodhod publication

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.