انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

hodhod publication

انتشارات هدهد

بسم الله الرحمن الرحیم
«لَهُمُ البُشری فِی الحَیوٰةِ الدُنیا و فی الاخره، لا تبدیلَ لِکلماتِ الله ، ذالک هُوَ الفُوْزُ العَظیم» (یونس 64) آنها را پیوسته بشارت است هم در حیات دنیا (به مکاشفات در عالم خواب) و هم در آخرت (به نعمتهای بهشت). سخنان خدا را تغییر و تبدیلی نیست، این است فیروزی بزرگ.
=========================
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَــقْــبَلَ الْفَرْقَدانِ وَ بَلِّغْ روحَهُ وَاَرْواحَ اَهْلِبَــیْـتِهِ مِنَّا التَّحِیَّةَ وَالسَّلامِ.
بار خدایا بر آقای ما حضرت محّمد و آلش درود فرست به عدد اختلاف رنگها و به عدد سپیده صبحها و زردی غروبهایی که آمده و خواهد آمد و به عدد تکرار شب و روز و به تعداد ستاره هایی که طلوع می کنند و به محضر روح پیامبر اکرم و ارواح طیبّه اهل بیت او از طرف ما درود و سلام برسان.
========================
ارادتمند و ملتمس دعا : غلام غلامان اهلبیت
محمد حسین صادقی - مدیر انتشارات هدهد
شماره مجوز از وزارت ارشاد : ۹۹۹
مذهبی، آموزشی، هنر و ادبیات
09176112253
*************
هدهد ، پیام آور عشق و فرزانگی
مشاوره ، ویرایش و چاپ کتاب
افست - دیجیتال
**************
Mohammad Hossein Sadeghi
Manager of Hodhod Publication
Hodhodzar@gmail.com
00989176112253

۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

ولی امر مسلمین جهان در پیام به حجّاج بیت‌اللّه‌الحرام تأکید کردند:

لزوم برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا

پیام به کنگره حج ۱۴۴۵

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم و پرشکوه حج، «گستره انسانی» و «قوت عاملِ معنوی اسلام» را دو جانبِ فریضه حج خواندند و با اشاره به فجایع غزه که در تاریخ معاصر بی‌نظیر است، تأکید کردند: برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص آمریکا، امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین، در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری یابد.
رهبر انقلاب اسلامی در این پیام با اشاره به ابعاد مناسک پیچیده حج، آن را برای مسلمانان قوت قلب و برای بدخواهان هراس‌انگیز و پُرهیبت دانستند و خاطر نشان کردند: قرآن ضمن بیان راز و رمزهای ترکیب پیچیده حج، آن را مظهر آرامش اخلاقی و سازش مسلمانان و مظهر بیزاری و جبهه‌گیری مقتدرانه در برابر دشمنان معرفی می‌کند و حج‌گزاران باید اندیشه و عمل خود را به این معارف پرفروغ نزدیک‌تر کنند و هویت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به عنوان سوغات ارزشمند سفر حج به خانه برگردانند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جنایات رژیم بی‌رحم و البته رو به زوال رژیم صهیونیستی در غزه افزودند: مسئله برائت، امسال برجسته‌تر از گذشته است زیرا فجایع غزّه جای هیچگونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه مسلمانان باقی نگذاشته است و این برائت باید در قول و عمل ملت‌ها و دولت‌ها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلادان و حامیانشان تنگ کند.
رهبر انقلاب اسلامی در فراز پایانی پیام  خود با تجلیل از مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و مظلوم غزه، تأکید کردند: باید از این مقاومت پشتیبانی همه جانبه شود.

متن پیام رهبر معظّم انقلاب اسلامی به حجّاج بیت‌اللّه‌الحرام به این شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

و الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة  و السّلام علی خیر البریّة سیّدنا محمّدٍ المصطفی و آله الطّیّبین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.
آهنگ دلنواز ابراهیمی که به فرمان خدا، همه‌ی انسانها را در همه‌ی دورانها، در موسم حج به کعبه فرامیخوانَد، امسال نیز دلهای جمعی از مسلمانان را از سراسر جهان، مجذوب این پایگاه توحید و وحدت کرده، و این انبوهِ پُرشکوه و متنوّع مردمی را پدید آورده، و گستره‌ی انسانی و قوّتِ عامل معنوی اسلام را به رُخ خویش و بیگانه کشیده است. 
اجتماع عظیم و مناسک پیچیده‌ی حج، هر گاه با چشم تدبّر دیده شود، برای مسلمان، قوّت قلب و سرچشمه‌ی اطمینان است، و برای دشمن و بدخواه، هراس‌انگیز و پُرهیبت. 
جای تعجّب نیست اگر دشمنان و بدخواهان امّت اسلامی، این هر دو جانبِ فریضه‌ی حج را آماج تخریب و تردید سازند؛ چه با برجسته‌سازی مغایرتهای مذهبی و سیاسی، و چه با فروکاستن از جنبه‌های قدسی و معنوی. 
قرآن، حج را مظهر عبودیّت و ذکر و خشوع، مظهر کرامت یکسان انسانها، مظهر سامان‌یابی زندگی مادّی و معنوی بشر، مظهر برکت و هدایت، مظهر آرامش اخلاقی و سازش عملی میان برادران، و مظهر بیزاری و جبهه‌گیری مقتدرانه در برابر دشمنان معرّفی میکند. 
تدبّر در آیات مربوط به حج و تأمّل در اعمال و مناسک این فریضه‌ی بی‌مثال، اینها و راز و رمزهایی از قبیل اینها را در ترکیب پیچیده‌ی حج به ما نشان میدهد. 
شما برادر و خواهر حج‌گزار، اکنون در عرصه‌ی تمرین این حقایق و معارف پُرفروغ قرار دارید. اندیشه و عمل خود را به آن نزدیک و نزدیک‌تر کنید، و هویّت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به خانه برگردانید. این همان سوغات ارزشمند و حقیقی سفر حجّ شما است. 
امسال مسئله‌ی برائت برجسته‌تر از گذشته است. فجایع غزّه که در تاریخ معاصر ما بی‌نظیر است، و گستاخی رژیم بی‌رحم و مظهر قساوت و شقاوت و البتّه رو به زوالِ صهیونی، جای هیچ‌گونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه‌ی مسلمان باقی نگذاشته است. برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد، و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد.
این برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا باید در قول و عمل ملّتها و دولتها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلّادان تنگ کند. 
مقاومت پولادین فلسطین، و مردم صبور و مظلوم غزّه که شُکوه صبر و مقاومتشان، جهان را به تحسین و تکریم واداشته است، باید از همه‌جهت پشتیبانی شوند. 
از خداوند برای آنان پیروزی کامل و سریع خواستارم، و برای شما حجّاج محترم، حجّ مقبول مسئلت میکنم. دعای مستجاب حضرت بقیّة‌اللّه (روحی فداه) پشتیبان شما باد.
والسّلام‌علیکم‌ورحمة‌اللّه

سیّدعلی خامنه‌ای
۴ ذی‌الحجّة ۱۴۴۵
۲۲ خرداد ۱۴۰۳

۲۶ خرداد ۰۳ ، ۲۲:۵۴
انتشارات هدهد - Hodhod publication

حمید نوری در پیامی به منافقین گفت: شما می‌گفتید که خداوند هم نمی‌تواند حمید نوری را آزاد کند ولی دیدید که خداوند من را در روز عرفه آزاد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمید نوری در فرودگاه مهرآباد و پس از بازگشت به ایران از خانواده، مردم ایران و دست‌اندرکاران تشکر کرد و گفت: پرونده بسیار سخت و پیچیده و مهم و حساس و پراضطراب و پردلهره‌ای بود و زحمات فراوانی کشیده شد و با دعاهایی که خانواده‌ام و مردم عزیز و دوستانم و همکاران کردند، یقین دارم که دعاها مؤثر بوده و خدا کمک کرد.
وی گفت: پیام اول من تشکر است. خدا از شما قبول کند و اگر کاری کردید، به خاطر خدا انجام دادید و خدا از شما قبول کند.
حمید نوری در ادامه گفت: یک پیام کوتاه هم برای تروریست‌ها، منافقین و در رأس آن‌ها اسرائیل کودک‌کش که به این پرونده خیلی دلخوش کرده بود.
وی در ادامه با اشاره به آوارگی منافقین در کشورهای دیگر گفت: من حمید نوری و در آستانه عید قربان، عید غدیر و روز عرفه در تهران هستم. شما دل‌خوش کرده بودید، اما شما کجا هستید و من کجا هستم؟! شما می‌گفتید که خداوند هم نمی‌تواند حمید نوری را آزاد کند ولی دیدید که خداوند من را در روز عرفه آزاد کرد.

۲۶ خرداد ۰۳ ، ۲۲:۴۲
انتشارات هدهد - Hodhod publication

گزارشی از حکم جدید دادگاه کانادایی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران

گزارشی از حکم جدید دادگاه کانادایی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران

به تازگی دادگاهی در کانادا با صدور حکمی، شرکت هواپیمایی اوکراینی را در جریان حادثه شلیک غیرعمدی پدافند ایران به هواپیمای اوکراینی در سال۱۳۹۸ مقصر شناخت. خبرآنلاین از جزئیات حکم دادگاه گزارش می دهد.

رسول سلیمی: پرواز PS۷۵۲ که حامل شهروندان و مقیمان دائم کانادا بود، در بامداد روز ۸ ژانویه ۲۰۲۰، زمانی که تنش‌های نظامی با ایالات متحده به سرعت در حال افزایش بود، در آسمان تهران مورد هدف قرار گرفت. این هواپیما حامل تعدادی مسافران اتباع و از جمله کانادا بود که ساعات اولیه بامداد ۸ ژانویه ۲۰۲۰ در مسیرهوایی ایران به اوکراین دچار حادثه شد.

در حکم ۱۴۱ صفحه‌ای این دادگاه، با وجود اینکه ادعاهایی علیه ایران هم وجود دارد، اما شرکت هواپیمایی اوکراین مقصر شناخته شده و مسئول پرداخت غرامت به خانواده‌های جانباختگان است.

تصویری از حکم دادگاه را اینجا ببینید

https://www.international.gc.ca/world-monde/issues_development-enjeux_developpement/response_conflict-reponse_conflits/crisis-crises/flight-vol-ps752.aspx?lang=eng

«دیوان عالی انتاریو» کانادا، خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین (UIA) را به دلیل «اهمال کاری» مسوول حادثه سقوط پرواز شماره ۷۵۲ دانست و حکم داد که این شرکت هواپیمایی از نظر قانونی مسوول پرداخت غرامت کامل به خانواده‌های قربانیان این سانحه است.

رسانه کانادایی «CNW» گزارش داد: قاضی یاسمین اکبرعلی دلیل حادثه پرواز شماره ۷۵۲ (PS۷۵۲) خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین (UIA) را «اهمال کاری» این شرکت هواپیمایی در ارزیابی شرایط پرواز دانست چرا که ایران حملات موشکی را علیه نیروهای آمریکایی در عراق انجام داده بود و در حالت آماده‌باش برای مقابله با ضد حمله قرار داشت.

۲۴ خرداد ۰۳ ، ۰۰:۱۲
انتشارات هدهد - Hodhod publication

بنی گانتس بعد از اعتراف به شکست از کابینه جنگ خارج شد
با خروج بنی گانتس از ائتلاف جنگ رژیم صهیونیستی امشب شکست دیگری برای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به ثبت رسید.
به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، بنی گانتس رهبر حزب بلوک دولت که بعد از آغاز جنگ غزه به ائتلاف نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پیوسته بود، با اعتراف به شکست در پیشبرد روند جنگ، خروج خود را از ائتلاف رسما اعلام کرد.

۲۰ خرداد ۰۳ ، ۲۲:۳۵
انتشارات هدهد - Hodhod publication

هوالجمیل
❤️🌹پیوند آسمانی🌹❤️
 با سلام و عرض ادب و تبریک،  مثنوی زیر بمناسبت اول ذی‌الحجه که به دلیل برکت ازدواج دو معصوم گرانقدر، حضرت علی و حضرت فاطمه (علیهم صلوات الله) در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی روز ازدواج نامگذاری شده تقدیم می گردد به تمام خانواده های عاشق قرآن و اهلبیت،  با آرزوی زندگی خوب و پربرکت برای جهانیان بویژه جوانان شیعه.💐🌹🌻🌺🌷

خدا پیوندها را دوست دارد 
گل لبخندها را دوست دارد
شب پیوند گلها، شام قدر است
و سرشار از شفاعت، جام قدر است
شب قدری که فخر هر رسول است
شب پیوند حیدر با بتول است
دو معصوم و دو بی همتا، دو یکتا
دو محبوب و عزیز حق‌تعالی
دو نور کامل و بی کفو و مانند
دو عبد صالح و پاک خداوند
خدا شاد است و جمع قدسیان، شاد
ملائک در زمین و آسمان، شاد
که شد انگیزۀ خلقت، محقَّق
و ظاهر شد در عالم، وعدۀ حق
چه بوده وعدۀ حق؟ خاتمیت
و آغاز امامت در شریعت
خدا با ازدواج این دو سرور
به عالم کرده اهدا نسل کوثر
که موعود خدا گردد تولد
و دین را زنده سازد با تفقد
که گردد وارث حق تا قیامت
و سازد دولت عشق و عدالت
نبودی گر برای عترت پاک
نمی‌شد خلق هرگز چرخ و افلاک
نمی‌شد گر که این پیوند ، ایجاد
همه، ارث رُسُل می‌رفت بر باد
خدا می‌خواست، در عرش اراده
بسازد بهر خود یک خانواده
مطــــهر اهلبیتـــی آســــمانی
معلم‌های عشق و مهربانی
خدا می‌خواست در این جانشینی
ولایت را کند حِصن حَصینی
که باشد بی‌نیاز از هر سقیفه
و والاتر ز هر شاه و خلیفه
مطهر اهلبیتی جاودانه
و حاکم بر امورات زمانه
نمی‌شد گر که این وصلت، گزینش
عبث می‌شد نظام آفرینش
ز امشب در جهان، پرشورتر نیست
ز این لیله، شبی پرنورتر نیست
شبی در طول عمر نسل آدم
نباشد برتر از امشب در عالم
نگشته مست‌تر ، از جام وحدت
ز جشن سبز امشب، روح خلقت
دمی هرگز نبوده عرش انور
ز گلباران امشب، پر شعف‌تر
کنون که آفرینش غرق مستی است
و دین عرشیان، زیباپرستی است
بیا ساقی ز نو مستم کن امشب
و با هر لاله همدستم کن امشب
کنون که قدسیان آئینه‌دارند
و حوران ساقدوش این دو یارند
پر از جام تجلی کن وجودم
که جز مستی نجوشد در سجودم
بُود این شب ز قدر و رتبه، در صدر
و برتر از هزاران لیلة‌القدر
خدا با جلوه‌های عشق و مستی
ولیمه می‌دهد امشب به هستی
و من هم میل شام و خامه دارم !
برای اینکه دعوتنامه دارم
چه دعوت‌نامه‌ای بهتر ز داغ است
کزان روشن، دلم، چون چلچراغ است
اگرچه مُذنب و نالایقم من
به جان این دو سرور، عاشقم من
و می‌خواهم به رسم بزم پیوند
گلی اهدا نمایم بر خداوند
بجز اشکی برای عرش‌بوسی
ندارم هدیه‌ای در این عروسی
اگرچه کلبۀ مولا گِلین بود
برای فاطمه، عرش برین بود
خدایا ای خداوند تبارک
به تو پیوند انوارت ، مبارک
والسلام - به نقل از کتاب شریف کوثریه سرودهٔ حقیر: غلام اهلبیت، محمدحسین صادقی، زرقان فارس
دانلود صلواتی کتاب کوثریه :  
https://bayanbox.ir/info/9039385351551558875/kowsariye
576صفحه وزیری / چاپ اول : زمستان1400، حجم: کمتر از 4 مِگ.

۱۹ خرداد ۰۳ ، ۱۱:۲۸
انتشارات هدهد - Hodhod publication

مصائب مهارت‌هایی که نیاموختیم!
در زمینه بازی همستر کمبت، دکتر محمد رحیمی - جامعه‌شناس و استاد دانشگاه ‌در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رونق استفاده از بازی Hamster kombat، گفت: در اینجا با دو مقوله فرهنگی - اجتماعی مواجه هستیم که به نظر می‌رسد در مورد هیچکدام سواد و دانش لازم وجود ندارد؛ یکی از این مقوله‌ها رسانه و دیگری درآمدزایی است. سواد رسانه‌ای دانشی‌ است که همه ما در هر لحظه از زندگی روزمره به آن نیاز داریم چراکه زندگی ما با رسانه‌ها پیوند خورده است. زندگی انسان امروزی درگیر پیام‌های مختلف حقیقی و مجازی رسانه‌هاست و این پیام‌ها زندگی ما را تغییر می‌دهند. سواد مالی نیز یک مهارت شخصی است که به‌ کارگیری آن در زندگی این شانس را به ما می‌دهد تا شرایط مالی بهتری داشته باشیم.
وی افزود: اما در اینکه چرا در روزهای اخیر موج گسترده‌ای از مردم به سمت بازی همستر کامبت می‌روند و آن را تبلیغ می‌کنند به این دلیل است که ما نه در حوزه رسانه و نه در حوزه درآمدزایی، دانش لازم را فرانگرفته‌ایم و به راحتی فریب تبلیغات رسانه‌ای را می‌خوریم. نمونه‌ای از این عدم آگاهی کافی را درمورد بورس و ارز دیجیتال دیدیم که بسیاری از شهروندان بدون آگاهی و اطلاع لازم سرمایه خود را وارد این محیط مالی کردند و ضرر و زیان بسیاری هم متحمل شدند.....
عجله برای پولدار شدنِ بی‌زحمت و به هر قیمتی، اگر موجب درآمدزایی نشود، باعث بروز ناهنجاری‌های روانی و اجتماعی در افراد می‌شود. بسیاری از راه‌های یک شبه پولدار شدن گاهی اوقات با ریسک‌های زیاد و عواقب نامطلوب همراه هستند. این شکست‌ها باعث نزول جایگاه اجتماعی و از دست دادن اعتماد به نفس می‌شود و سلامت فردی و اجتماعی افراد را به خطر می‌اندازد. به نقل از سایت ایسنا... isna.ir/xdRg2j

۱۸ خرداد ۰۳ ، ۱۱:۱۹
انتشارات هدهد - Hodhod publication

Leader's Letter to American University Students with a Conscience:

DEAR YOUNG STUDENTS IN AMERICA, YOU NOW STAND ON THE RIGHT SIDE OF HISTORY

Ayatollah Khamenei appoints members of the Expediency Council for a five-year term.

۱۵ خرداد ۰۳ ، ۲۰:۴۵
انتشارات هدهد - Hodhod publication